Priser i.flg. Danske Fysioterapeuter

Behandling er tilskudsberettiget hvis du er medlem af Sygeforsikringen “danmark”. Klik på logoet/link og få mere information.

Behandling af børn

Vil din baby ikke støtte/stå? Kan han/hun ikke dreje hovedet eller helst ikke ligge på maven? Vi behandler ofte babyer og børn for skævheder i nakke og lænd, og ligeledes for smerter i hofter og ryg. Vi afhjælper udvikling af skæve kranier og kan afhjælpe f.eks. låste led i ryggen, som barnet kan have fået under fødslen. Vi benytter blid mobilisering ud fra Mulligan Metoden – behandling som skal foregå skånsomt og smertefrit.

Rygsmerter

Vi har igennem de sidste 20 år gjort meget ud af at efteruddanne os indenfor rygsmerter og rygbehandling. Vi er store tilhængere af bl.a. Mulligan Metoden, som kort fortalt er en ledmobiliserende metode, hvor behandling skal foregå skånsomt og smertefrit. Metoden kan anvendes på alle kroppens led, for derigennem at opnå smertefrie bevægelser og deraf funktionsdygtighed.

Vi benytter også McKenzie-teknikker, som er virkelig gode i behandling af diskusprolaps, diskprotrusioner, andre diskogene lidelser samt ved rygsmerter.

Behandling af graviditetsgener

Har du smerter i SI-led? Har du bækkenløsning? Smerter i lænd og hofter? Vi behandler mange gravide kvinder hvor de ”almindelige graviditetsgener” bliver for store. Da leddene under graviditet bliver løsere er det meget vigtigt, at styrke/holde musklerne omkring leddene stærke. Vi kan vise dig hvordan du kan træne disse stabiliserende muskler og ud over selve behandlingen kan vi f.eks. give dig et øvelsesprogram, som du kan få med hjem, og derigennem selv lindre smerterne.

Behandling af knæ- og løbeskader m.m.

Vi er alle uddannet i at kunne tilrettelægge et genoptræningsprogram f.eks. efter operation og vi kan vejlede dig meget nøje så du undgår ”forkerte” belastninger af dit problemområde.

Ved løbeskader kan vi lægge øvelsesprogrammer og behandlingsmetoder som styrker dine muskler og derved gør det smertefrit at træne igen. Vi gennemgår træningsprogrammet sammen. Derefter bliver det udskrevet med illustrationer af øvelserne og det er således både let og nemt at huske dem, når du skal lave dem derhjemme.

Behandling af bækkenbundsproblemer

Gynækologisk fysioterapi kaldes også for bækkenbunds-fysioterapi. Bækkenbunden består af en muskel, som kan være svær at undersøge og mærke på, da man ikke kan se den. En gynobs fysioterapeut er specialuddannet til at undersøge og behandle bækkenbunden igennem skeden eller endetarmen.

Obstetrisk fysioterapi drejer sig om behandling af graviditetsrelaterede smerter og optræning efter fødsel.